Voor wie zich tegenwoordig echt wil onderscheiden is een Moncler winterjas het summum.
De oorsprong van de naam onthult meteen de roots van het het merk: Moncler werd in 1952 opgericht en is een afkorting van Monestier de Clermont, een bergdorpje in de buurt van Grenoble in Frankrijk. Het bedrijf maakte aanvankelijk sportieve kleding voor bergbeklimmers.
Het eerste Moncler donsjack werd gemaakt in 1954 en zijn uitstekende technische prestaties maakten het meteen een hit. Hetzelfde jaar leverde Moncler de technische uitrusting voor de Italiaanse expeditie naar de K2 in het Himalayagebergte en in 1968 werd Moncler de officiële leverancier van het Franse ski-team tijdens de Olympische Winterspelen in Grenoble.
In de jaren ’80 werd Moncler kleding diffuser en werd een volwaardig modeverschijnsel onder jongere consumenten.
Het merk werd in 2003 gekocht door Remo Ruffini, die het bekende Moncler donsjack opnieuw positioneerde. Door het voortdurend werken aan de pasvorm en materialen werd de universele geest van Moncler steeds herkenbaarder.
Daarnaast werd een reeks van producten, gericht op de sportieve markt, ontwikkeld met een grote verscheidenheid aan toepassingen. Consumenten van elk type en leeftijd konden zich hiermee identificeren, waardoor het onderdeel ging uitmaken van het dagelijks leven.
Moncler winterjas – Stoer en sportief met een klassieke uitstraling
Tegenwoordig is Moncler een actieve speler op de luxe markt en één van de belangrijkste ontwerpers en producenten van top-end kleding en accessoires voor vrouwen, mannen en kinderen.
Moncler merkproducten variëren van het high fashion segment met de Gamme Rouge (vrouwen) en Gamme Bleu (mannen) collecties tot de Grenoble collectie die zich meer richt op technische en innovatieve elementen.
Exclusieve producten, die worden verkocht in boetieks in de meest prestigieuze winkelstraten over de hele wereld.
Hieronder een fotoimpressie van de Moncler wintercollectie.
Impressie Moncler mannen
Impressie Moncler vrouwen
foto’s eigendom van Moncler.com